Friday 25 October 2013

Kerana Dirimu Begitu berharga







I am back . .  oke dah hampir setahun lebih tak edit blog . . sekarang aku dah bersihkan blog aku dari cerita2 sampah yang tak perlu di share kan.. yela masa tukan zaman budak2. .  so mcm2 lah tomahan dari org ramai yg aku dapat .  tapi tak heran lah heheheeh. . . SO skrg dh bole share dengan semua org dh heheheh. . .

Dalam masa setahun lebih tu mcm2 benda dah jadi dekat aku . . suka2 duka2 kebahagiaan kesakitan banyak yang aku dh alami. .  Melalui semua pengalaman tu jugak aku dah belajar erti sebuah kehidupan . . yes kehidupan . sebuah kehidupan yang telah mematangkan aku dan mengajar aku supaya sentiasa berhati2 dalam hidup . As we know aku belum ada rezeki lagi to continue my study . . i dont know either our god have thier own planing 4 my future . . perhaps its gonna be the wonderful planing for me to exchange my currently live. . Honestly aku teringin nak jadi mcm dyeowg . . seronok tengok orang dpt sambung study sana sini, belajar kehidupan berdikari dan mcm2 lagi . . apa pun mohamad safwan dulu bukan lah mohamad safwan yg sekarang. . sekarang aku dah bertekad taknak hidup mcm dlu . . mungkin sebab terlalu ikutkan dunia remaja dlu semua impian aku skrg agak x stabil . . kadang2 penah salahkan diri sendiri jugak . . kenapa dlu takmau dengan ckp mama papa n sis  . , Ingat bila mak ayah ckp jangan , jangan lah buat . . even kita minat ka apa benda tu . . tapi penyesalan tu takkan bawak apa2 makna dah skrg . .

Apa pun skrg aku dh ada kerja dan aku bangga dan suka dengan kerja aku skrg  . .  aku dah boleh sara hidup sendiri tanpa berharap kepada orang lain . kerja aku ialah perunding di sebuag pusat kecantikkan dan kesihatan . . dengar mmg la mcm pelik tp dh aku suka , suka t la hahah . . aku suka tgk benda2 cantik2 oke . . tp aku still bertekad nak smbung study cuma masanya belum tiba lagi. .  sekarang aku nak cari pengalaman-pengalaman yang boleh aku gunakan untuk masa depan. .sekarang aku dah belajar n reti reti buat fashion for wedding , facial , hair style  n mcm2 lagi . . Apa pun terima kasih YA Allah sebab sentiasa memberi aku pelbagai kebahagian walau kebahagian aku sekarang bukan lah kat menara gading . . maybe suatu hari nanti . . untuk org2 yang sentiasa mengeji aku ingatlah setiap kebahagian yang anda dapat bukanlah tujaan untuk mnjatuhkan orang disekeliling anda  . .ingat ALLAH maha adil 


So jangan pernah sia2kan hidup remaja anda kerana dirimu begitu berharga

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...